Gejala "withdrawal" atau gian
Monday, February 28, 2011 ❖ 10:45 PM ❖ 0 talks
salam ....blogger3x ari ni xmo cte psal cinta lagi da...hahah hari ni nk cte psal rokok...hhahha baikk plak aku ni,,,hmm xpe la kan zaman skrang remaja yang mnghisap rkok semakin berleluasa....so let start ok..emoticon08
Sekiranya anda ketagihan merokok,tentunya tubuh anda telah terbiasa dengan nikotin yang mana ketiadaannya menyebabkan anda mengalami kegianan atau gejala "withdrawal.Gejala fizikal yang berlaku ke atas diri anda merupkan suatu tanda positif bahawa tubuh anda kembali pulih.Gejala-gejala ini akan hilang dalam tempoh 3 hingga 14 hari.


1emoticon02batuk-batuk menandakan mekanisma pembersihan saluran pernafasan akan kembali berfungsi seperti sediakala.

2emoticon02pening-pening menandakan tubuh anda mula mengadaptasi dengan paras oksigen yang lebih dibandingkan semasa menjadi perokok dahulu.

3emoticon02sakit kepala boleh terjadi apabila tekanan darah menurun ke paras normal.Ini berlaku selepas tiga hari.

4emoticon02Rasa kebas dan sengal-sengal kadang-kadang boleh terjadi pada otot.Ini berlaku kerana peredaran darah menjadi lebih lancar.Lakukan senaman untuk melancarkan lagi sistem peredaran darah.

5emoticon02gangguan sistem penghadaman seperti sembelit,merasa loya atau sebu perut kadang-kadang boley terjadi,tetapi cuma untuk beberapa hari sahaja.

6emoticon02Gejala-gejala lain seperti ganguan tidur,gangguan konsentrasi dan perasaan resah akan juga berlaku.Gejala-gejala ini tidak berpanjangan dan boleh diatasi dengan mudah.



Sekiranya anda tidak boleh mengatasi gejala "withdrawal" ini, berjumpalah dengan doktor untuk mendapatkan rawatan gantian nikotin..
TERIMA KASIHH dan jgn lupa tinggalkan komen korang lau x ckit peroot nntyblogger-mysweetden.blogspot.com
emoticon31



OLDNEW

Adda Elle , 21 y/o, Fiance's Mr Rozi,! Welcome to my blog! Please be nice here and don't forget to follow me !?












AdaaRaudah

Template Designer: Aien
Editor: Nana Euphemia
Other: