kenapa islam melarang memakan babi....?
Monday, December 26, 2011 ❖ 9:41 PM ❖ 0 talks
asslamualaikum smuaa...
hari nie saya nk share skit psal agama kita(agama islam) mngapa kita di LARANG memakan babi..
nak tau kisahnye trus kan mmbaca ... lau xnak sila trus pergi scroll kad atas the tick (x) ok...
ok kiter truskn ekhhh...>,,< mcm kita tahu khinzir adlah binatang pling KOTOR dan HINA serta MENJIJIKKAN.
Menurut kajian yang dijalankan oleh 12 Saintis yang diketuai oleh Dr. Yoshihiro Kawaoka dari Universiti Winconsin terhadap babi mendapati terdapat satu sistem di kerongkong babi yang membolehkan perbagaiVIRUS berkumpul di dalamnya dan ianya amat merbahaya kepada sistem badan manusia. Di akhir kajian tersebut, mereka telah mengistiharkan bahawa babi sebagai“MIXING VESSEL” atau “BAHTERA PENGUMPULAN PELBAGAI KUMAN”sebagaimana yang diterbitkan di dalam Journal of Virology, 1997.

Selain daripada itu, babi juga didapati tidak mempunyai leher untuk disembelih sebagaimana haiwan-haiwan lain. Apabila sesuatu binatang itu tidak disembelih, darah dan kuman dari dalam badan haiwan itu tidak dapat dikeluarkan. Menurut ajaran Islam, darah binatang adalah NAJIS. Kemungkinan faktor ini jugalah yang menyebabkan berkumpulnya VIRUS di leher babi sebagaimana pendapat Saintis tersebut.

Agama Islam telah menerangkan bahawa babi berkait rapat dengan Iblis. Ini merupakan kepercayaan kuno yang tidak mustahil dan ada kebenarannya. Kita ambil petikan kisah Nabi Nuh sewaktu seluruh dunia ditenggelami banjir. Iblis turut berada dalam bahtera tersebut. Oleh kerana terlalu lama di atas bahtera, segala kotoran haiwan, manusia dan sampah-sarap bersepah di merata tempat. Akhirnya Nabi Nuh meminta pertolongan dari Allah SWT untuk membersihkannya, lalu Allah SWT menyuruh Nabi Nuh mengusap kepala seekor gajah dan terciptalah tikus yang memakan segala kekotoran tersebut. Semasa kejadian itu, Iblis pun turut berbuat demikian lalu terciptalah BABI.
#credit to GOOGLE...

Da hbes bce arghh tgokk vdeoo nie plakk....vdeo nie dea tunjuk cmne ulat BELUTUNG kluar dr dging babi or khinzir setelah di siram dgn air coca-cola..



da hbes tgok..
ok wassalam>,,<
















OLDNEW

Adda Elle , 21 y/o, Fiance's Mr Rozi,! Welcome to my blog! Please be nice here and don't forget to follow me !?












AdaaRaudah

Template Designer: Aien
Editor: Nana Euphemia
Other: